29 октября 2013 г.

У профспілці повідомили про недостатність коштів на зарплати працівникам більшості територій

   Недостатність коштів на виплату зарплати працівникам освіти більшості територій в листопаді-грудні призводить до напруження в освітянському середовищі. Про це заявив заступник голови Профспілки працівників освіти і науки України Сергія Романюка під час виступу на парламентських слуханнях "Доступність та якість загальної середньої освіти: стан і шляхи поліпшення". Читати докладніше на сайті Освіта.ua 

Профспілка  працівників освіти і науки Запорізької області підготувала матеріали до виступу на парламентські слухання Романюку С.М.:
     "Однією з умов надання якісної освіти є наявність висококваліфікованих, високооплачуваних педагогічних працівників. А це можливо при належному фінансовому забезпеченні галузі.
На даний час в державі створено законодавче поле для забезпечення діяльності освіти, таких її суб’єктів, як загальноосвітні школи та їх працівники. Вже понад 22 роки діє основний галузевий закон «Про освіту», майже 14 років спеціальний закон «Про загальну середню освіту». Однак впродовж цього часу гарантований законом рівень фінансування освіти не забезпечувався.
     Найбільший обсяг видатків на галузь був у 2010 році, який з урахуванням спеціального фонду сягав 7,4 % від ВВП проти гарантованих не менше 10% національного доходу. У середньому ж цей показник коливається у межах 6,2- 6,6 %.
     Через недостатність видатків у більшості територій не забезпечується виплата педагогічним працівникам винагороди за сумлінну працю та допомоги на оздоровлення. Має місце безпідставне скасування або зменшення вчителям доплат за певні види педагогічної роботи, за виконання обов’язків тимчасово відсутніх колег, суміщення посад, примусове надання безоплатних відпусток.
     Порушуються вимоги законодавства щодо рівня посадового окладу працівника I тарифного розряду. Через Урядові рішення його розмір на 295 гривень нижчий від мінімальної заробітної плати. У цьому контексті розраховуємо на підтримку Верховної Ради про прискорення прийняття Урядом постанови про збільшення з 1 грудня базового посадового окладу ЄТС у зв’язку з підвищенням мінімальної зарплати до 1218 грн. Її відсутність призведе до збільшення розриву між цими показниками майже на третину та в кінцевому результаті до фактичного замороження заробітної плати. Вважаємо, що з маніпуляціями навколо цих двох стандартів має бути покінчено. Переконані, що саме Верховна Рада повинна затверджувати в держбюджеті розмір I тарифного розряду ЄТС на рівні мінімальної заробітної плати.
     Такий стан фінансування галузі призвів до невиконання встановлених ст.57 Закону «Про освіту» державних гарантій працівникам освіти. Середній розмір посадових окладів педпрацівників складає лише 44% від законодавчо встановленого рівня. У зв’язку з цим кожен з педагогів недоотримує в середньому понад 3,2 тис. грн., а спеціалісти – понад 1,6 тис. грн. на місяць.
     ЦК Профспілки підтримує законодавчу ініціативу профільного Комітету щодо відновлення редакції ст. 57, яка діяла до грудня 2007 року, та розраховує на підтримку народних депутатів із забезпечення реалізації гарантій педагогічним та іншим працівникам в рівнях оплати праці. За прогнозними розрахунками, здійсненими профспілкою на прохання Комітету, додаткова потреба видатків для їх реалізації складає орієнтовно 41,6 млрд.грн. З них до бюджету у вигляді податку з доходів фізичних осіб повернеться близько 6,2 млрд.грн., а фонди загальнообов’язкового державного страхування та пенсійний поповняться сумою в 1,5 млрд.грн.
     Викликає тривогу та призводить до напруження в освітянському середовищі недостатність коштів на виплату зарплати працівникам більшості територій в листопаді-грудні, а також якість казначейського обслуговування навіть за їх наявності. За оперативними даними ланок Профспілки додаткова потреба видатків на оплату праці у місцевих бюджетах становить близько 2 млрд.грн.
     Освітяни занепокоєні невизначеністю з прогнозними показниками проекту Держбюджету на 2014 рік, в першу чергу стосовно розміру мінімальної заробітної плати та величини першого тарифного розряду ЄТС. Розраховуємо на підтримку органу законодавчої влади в питанні неухильного дотримання положень Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. Удосконалення системи оплати праці працівників освіти має бути спрямовано на забезпечення визначених ст. 57 Закону «Про освіту» державних гарантій. При цьому наполягаємо на недопущенні прийняття Урядом постанови в запропонованій нині редакції. Основними з вимог профспілки до цього документа є встановлення посадового окладу працівника першого тарифного розряду в розмірі мінімальної заробітної плати та запровадження коефіцієнта підвищення посадових окладів педагогічним та науково-педагогічним працівникам не нижче 2,0.
     Хочу висловити занепокоєння з приводу, так званої «оптимізації шкіл», особливо у сільській місцевості, яка може призвести до стану, що склався з забезпеченням місцями в дошкільних закладах. За даними статистики в 2012 році кількість шкіл зменшилась на 202 заклади та призупинено діяльність ще 177 шкіл. Поліпшенню ситуації із надання якісної загальної середньої освіти усім дітям сприятиме прийняття Верховною Радою рішення про мораторій на закриття загальноосвітніх шкіл у сільській місцевості.
     Для забезпечення справедливого розподілу міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами потребує збільшення у Формулі коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл сільської місцевості при наповнюваності класів менше 11 осіб до показника 3,0 замість існуючого 1,684.
      Вимагає якнайшвидших змін стаття 90 Бюджетного кодексу щодо фінансування з обласних бюджетів спеціалізованих інтернатних закладів за умови, якщо не менше 70% учнів є жителями інших населених пунктів області. Введення з нового року цього нормативу призведе до закриття тих закладів, в яких навчається більше ніж 30% дітей обласного центру.
Запровадження в загальноосвітніх школах інклюзивного навчання вимагає прийняття рішення про підвищену оплату праці вчителів, які одночасно працюють в класах з дітьми, що потребують корекції фізичного та розумового розвитку.
      На законодавчому рівні необхідно усунути двозначність з призначенням на посади керівників комунальних загальноосвітніх шкіл.
      Негайного вилучення з постанови Уряду від 25.08.2008 р. № 530 вимагає п.14 стосовно обмеження права педагогічних працівників сільської місцевості на безплатне користування житлом з опаленням і освітленням середньомісячним сукупним доходом 900 гривень.
Потребують урегулювання питання пенсійного забезпечення педагогічних працівників на рівні 80 % заробітку, а також належного фінансування безоплатних медичних оглядів, здійснення відповідних виплат у зв’язку з підвищенням кваліфікації, регулярного безкоштовного підвезення сільських педагогів до роботи і додому, запровадження ефективного механізму забезпечення житлом, звільнення дитячих оздоровчих таборів від орендної плати за землю.
     Вирішенню зазначених проблем сприятиме позиція народних депутатів України щодо забезпечення при внесенні змін до Державного бюджету на 2013 рік та при прийнятті його на 2014 рік видатків на освіту з максимальним наближенням їх до вимог ст. 61 Закону «Про освіту», з відображенням відповідних заходів в рекомендаціях слухань Верховної Ради України з означеного питання."

Комментариев нет:

Отправить комментарий